به وب سایت برق صنعتی الکترومجد خوش آمدید.

تابلو توزیع

تابلو توزیع برق ، یکی از تجهیزات برقی است که برای اطمینان از تاسیسات الکتریکی بسیار مهم بوده و باید طبق استانداردهای کاملا مشخص که حاکم بر طراحی و ساخت مجموعه‌های تابلو برق است، مطابقت داشته باشد. تابلو توزیع برق جزئی از سیستم تامین برق می‌باشد که یک منبع تغذیه الکتریکی را به مدارهای فرعی تقسیم می‌کند، در حالی که فیوز محافظ یا قطع کننده مدار را برای هر مدار در محفظه مشترک فراهم می‌کند.

تابلو توزیع برق، به نقطه‌ای گفته می‌شود که منبع تغذیه ورودی به مدارهای جداگانه‌ای تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها توسط فیوزها یا تابلو برق کنترل و محافظت می‌گردد. یک تابلوی توزیع به تعدادی از واحدهای عملکردی تقسیم می‌شود که هر یک از آن‌ها شامل تمام عناصر الکتریکی و مکانیکی هستند که عملکرد خاص و معینی دارند. تابلو برق یک حلقه کلیدی در زنجیره اطمینان است. در نتیجه باید گفت تابلوهای توزیع برق باید طبق استانداردهای قابل اجرا  و متناسب با کاربردهایی که در نظر گرفته شده است طراحی شود.

تابلوهای توزیع برق، برای کاربردهای خاص و متفاوت مانند گرمایش، بالابر و فرآیندهای صنعتی می‌توانند استفاده شوند. دو فناوری تابلوی توزیع برق را در این صنعت می‌توان مشاهده کرد، اولین مورد تابلوهای توزیع برق جهانی است که در آن‌ها تابلو و بدنه و غیره به یک شاسی در پشت محفظه محکم می‌شوند. دیگری تابلوهای توزیع عملکردی برای برنامه‌های خاص که بر اساس طراحی مدولار و استاندارد می‌باشند.

مزایای تابلوهای توزیع عملکردی:

۱) انعطاف پذیری و سهولت در تابلوهای توزیع برق ساختمان:

۲) انعطاف پذیری و سهولت در تابلوهای توزیع و مطابق بودن با استانداردها و اطمینان از سرویس‌دهی در شرایط ایمن

۳) صرفه جویی در وقت در همه مراحل، از طراحی تا نصب، بهره برداری و اصلاحات و به روزرسانی‌ها

۴) سازگاری آسان، به عنوان مثال می‌توان گفت در هر کشوری می‌تواند با اصول شرایط آن و معیارهایی که دارد تغییر کند.

  1. تست مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*